Experimenteren in Baexem – 4

Tot slot: wat liet ik achter in Baexem? Want het idee is dat het verblijf gratis is, maar dat je in ruil daarvoor iets van jezelf achterlaat.

Dat werd een werk met die prachtige stoel, die ik dagenlang van hot naar her had verplaatst. Ik MOEST er iets mee, maar wat? Uiteindelijk viel alles op zijn plek.

Tijdens het tekenen en installeren groeide in mijn hoofd een gedicht. De bloemen die ik plukteĀ  voor collages, de kapotte stoel , de leegte onder de rode tape-vierkanten bij de moestuinbak, de kale plekken op het gras…Alles had met alles te maken. En zo produceerde ik mijn eerste gedicht-met-beeld.

 

Een stoel zonder bodem (2017)

(het gedicht hangt aan de boom)

En die tekeningen? Die druppelen binnenkort dit blog binnen…

Een stoel zonder bodem (2017) web groot

Dankjewel fijne mensen, dankjewel fijne plek!

http://www.kasteel-baexem.nl

 

Kasteel Baexem 3

Kasteel Baexem 2

Kasteel Baexem 1

Kasteel Baexem 5

 

 

 

 

 

Geef een reactie

