Experimenteren in Baexem – 2

Met een opgezwollen, ontstoken hand (door muggenbeet-allergie) is het niet fijn werken. Dus verschoof ik mijn experimenten richting ingang, weg uit het beschutte groen.

Ik voelde me sowieso al erg aangetrokken tot de vuurtoren-achtige poppenkast die daar stond, een overblijfsel van een theaterevenement. Er stond een prachtige kapotte stoel naast, en ook de lichtslinger die nog aan de muur hing was uitnodigend, en het fietsenrek ook. Of iets met die moestuinbakken…Tja, de niet-natuurlijke elementen met felle kleurtjes hadden toch weer de meeste aantrekkingskracht. Je kan ook niet alles ineens veranderen! Het leek bekend terrein.

Maar dat was niet zo.

Al doende op deze plek merkte ik het grote verschil tussen binnen en buiten werken: buiten is grenzeloos! Een binnenruimte is afgebakend door muren, plafond en vloer. Duidelijk.

Buiten daarentegen is overal ‘ruis’: boven je, achter je, links, rechts, overal is iets te zien. Dus waar houdt het kunstwerk op? Aanvankelijk deed ik een poging tot een totaalinstallatie, maar al snel stuitte ik op het grenzeloze van die onderneming. Bovendien kwam ik mijn vermoedens tegen over het materiaal: het tape bleef niet goed plakken, het wapperde te veel – ik houd van strakke lijnen, niet van ‘slingers’- en doordat het gras niet vlak was, zag je sommige lijnen op de grond helemaal niet. Wat wind en regen eroverheen en weg was het effect.

Het leverde – al zeg ik het zelf- leuke foto’s op, maarre…deze kunst was wel HEEL tijdelijk!

Buiten met rood - 2 (2017)

 

Buiten met rood - 4 (2017)

 

Buiten met rood - 5 (2017)

 

Buiten met rood - 1 (2017)

 

Buiten met rood - 3 (2017)

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

