Experimenteren in Baexem – 1

“Werk je ook buiten? Nee?”

“Waarom laat je de installatie niet doorlopen, de gang door, de voordeur uit?”

Dat soort vragen krijg ik regelmatig. Mijn antwoord is altijd hetzelfde: “Dat gaat niet met ‘mijn’ materiaal – tape en papier. Dan zou ik echt heel ander werk moeten gaan maken.” Maarre…ik had het eigenlijk nog nooit echt uitgeprobeerd.

Dus toen ik las over Kasteel Baexem, waarvan de eigenaars via Stichting de heerlijkheid van Baexem kunstenaars de mogelijkheid geven voor een korte residence, dacht ik: “Proberen!”

Het klonk letterlijk en figuurlijk als een buitenkans. Een grote botanische tuin, mooie omgeving, verblijf in het tuinhuisje…Een goede plek voor wat buiten-experimenten.

En ja, ik – bofkont- mocht komen.

Kasteel Baexem 4

Dit was mijn pittoreske verblijf:

Kasteel Baexem 6

Maargoed, het ging natuurlijk om de kunst. Vier nachten verblijf betekent effectief drie dagen om te werken. Dat is kort. Tegen de tijd dat ik mijn draai een beetje had gevonden en er een bepaalde concentratie over me kwam, was het alweer tijd om te gaan.

Desondanks heb ik aardig wat kunnen doen. En er intens van genoten!

De eerste avond experimenteerde ik wat met bloemen en schaduwen…

Met bloem en schaduw - 2 (2017)

Met bloem en schaduw - 3 (2017)

Met bloem en schaduw - 4 (2017)

Met bloem en schaduw - 5 (2017)

Met bloem en schaduw - 1 (2017)

…en werd prompt lekgestoken door de alom aanwezige muggen.

Wordt vervolgd!

Geef een reactie

